Skip to main content

C@rolien

Samen met een goede vriendin bezoekt Paul een oude burcht in Zuid-Frankrijk, waar een symposium over het klimaat gehouden wordt. In de prachtige burchttuin krijgt hij een visioen. Hij maakt contact met een vrouw uit een ver verleden. Chantah, die zijn zielsverwante blijkt te zijn, nodigt Paul uit om terug te gaan in de tijd, naar het jaar 1145. Een tijd waarin “de andersdenkenden” in harmonie leefden met elkaar en zonder jaloezie elkaar lief hadden. Een tijd waarin je zonder angst en terughoudendheid jezelf kon zijn. Paul stelt zich open en leert deze wereld kennen. Terwijl hij zelf en de mensen om hem heen merken hoe hij verandert, beleeft hij steeds intenser deze wereld en gaat op zoek naar de Waarheid.

Ik zou De Nacht dat de Sterren Dansten willen omschrijven als puur. Al lezende voel je dat het met veel liefde en toewijding geschreven is. De onderliggende boodschap is erg mooi in het boek verwerkt. Door de vlotte schrijfstijl laat het zich ook heel makkelijk lezen. Het is een mooi boek en ik heb het met plezier gelezen. Toch is het enorme enthousiasme van andere lezers bij mij wat uitgebleven. Doordat het boek in de recensies die ik tot nu toe heb gelezen zo bejubeld wordt, had ik hele hoge verwachtingen. Ik zie dit toch als een wat spiritueel getint boek en had daardoor vooral in het begin misschien wat moeite om me mee te laten nemen in het verhaal. Wat later kon ik me er wat makkelijker aan overgeven. Al met al vind ik De Nacht dat de Sterren Dansten een goed boek en zeker de moeite waard om te lezen. Chantal, ik wil je bedanken dat je mij deze gelegenheid hebt gegeven,